Eğitim aldığım süre boyunca bizlere ,değerli hocalarımın tavsiyeleri hep alışılmışın dışında kendi yaratıcı düşüncelerimizi kullanarak kendi etkinliklerinizi kendimizin planlaması gerektiğini öğrettiler.Öylede olmalıdır.Zor bir süreç olsa da çocukları iyi tanıyarak gereksinimlerine göre planlar hazırlamak en baştaki görevimizdir.Bu yüzden alışılmış etkinlikler uygulamak yerine kendimi geliştirerek yazdığım etkinliği sizlerle paylaşmak istedim.Umarım faydalı olur.Teşekkürler..
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI ETKİNLİK PLANI
CAN IN AKVARYUMU
Etkinlik Çeşidi: Türkçe- Sanat Bütünleştirilmiş Büyük Gurup Etkinliği
Yaş Grubu: 60 + 69 AY
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım
1: Nesne durum olaya
dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi
gereken nesne durum olaya odaklanır.
Kazanım 2
: Nesne durum olayla
ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne durum olayla ilgili tahminini
söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 4
: Bir olay veya
durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler.
Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının
sonuçlarını söyler.
Dil Gelişimi
Kazanım
5: Dili iletişim
amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Kazanım
6: Sözcük
dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri
fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin
anlamını söyler..
Kazanım
8: Dinlediklerini
izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder
Göstergeleri: Dinledikleri izledikleri ile ilgili
sorular sorar. Dinledikleri izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Motor Gelişimi
Kazanım
4: Küçük kas
kullanımı gerektiren hareketler yapar.
Göstergeleri:
Malzemeleri keser,
yapıştırır, değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen
sınıfa girer ve çocukları rahat edebilecekleri şekilde oturtur.Daha sonra
öğretmen çocuklara ‘ Suda yaşayan canlıları biliyor musunuz çocuklar? ‘ diye
sorar. Çocuklardan gelen cevaplardan sonra öğretmen ‘ Suda Yaşam ‘ sunumunu
açar. Öğretmen çocuklara suda ve karada yaşayan hayvanları tanıtır. Daha önce
hangilerini görüp görmediklerini sorar.Slayt bittikten sonra öğretmen şimdi
sizinle birlikte suda yaşayan canlılarımızın olduğu bir akvaryum yapacağız der.
Çocuklara suda yaşayan çeşitli canlıların olduğu renksiz fotokopi balık resimleri verir.
Öğretmen çocuklara çeşitli boya kelemleri balıklar için çeşitli renklerde olan
pullardan da verir. Daha sonra herkesten kendi balığını istediği şekilde
oluşturmasını ister. Akvaryumumuz bittikten sonra öğretmen çocukların dikkatini
çekmek için elinde büyük bir küp ile sınıfa gelir. Çocukların sorularına cevap
verir ve elindeki küp ile bir hikaye anlatacağını söyler. Hikayenin adı ‘
Sürpriz Gün’ dür. Çocuklar hikayeyi merakla ve ilgiyle dinler. Hikaye esnasında
öğretmen Can ın başına neler geldiği ile ilgili sorular sorarak canın
duygularını ifade etmelerini ister.
Hikayenin
sonunda ise öğretmen çocuklara bir
bilmece sorar.
Bilin
bakalım ben kimim?
Kocaman
şapkam ve ayakkabılarım var,
kırmızı
yuvarlak bir burnum var
Renklidir
elbiselerim
Sizleri
çok severim
Beni
görünce hep gülersiniz
Ama beni
çok seversiniz.
BİLİN
BAKALIM BEN KİMİM? der
Çocuklar dan
tahmin etmeleri istenerek çeşitli fikirler alınır.Eğer cevap gelmezse çocuklara
ipuçları verilir. Daha sonra hikayenin sonunda beklenen palyanço gelir.
Öğretmen ve çocuklar hep birlikte müzik eşliğinde oynayarak biter.
MATERYALLER
Kesme
yapıştırma malzemeleri, boya kalmeleri,pullar, hikaye kutusu
SÖZCÜKLER
Kese, sandık
, bilet
KAVRAMLAR
Üzgün –
Şaşkın - mutlu
Suda yaşayan
canlılar, hem su da hem karada yaşayan canlılar
DEĞERLENDİRME
Betimleyici
Sorular
Etkinliğimizde
neler yaptık?
Sen ne tür
balık yaptın ?
Hikayemizin
kahramanı kimdi?
Can ın
başına neler gelmişti?
Duyuşsal
Sorular
Yaptığımız
etkinlikte en çok neleri beğendiniz?
Seni en çok
mutlu eden neydi?
Hikayede en
çok neyi sevdiniz?
Akvaryumdaki
balıkları yapmak sizi heyecanlandırdı mı?
Kazanımlara
Yönelik Sorular
Yapmış
olduğumuz akvaryumda neler vardı?
Başka hangi
canlılar olabilirdi?
Yaşamla
İlişkilendirme Soruları
Sizin hiç
akvaryumunuz oldu mu?
AİLE KATILIMI
Cuma
gününden ailelere gönderilmek üzere bir not hazırlanır. Hafta sonu için
çocuklarıyla birlikte mümkünse akvaryum gezisi ya da hayvanat bahçesi gezisi
yapmaları tavsiye edilir. Suda yaşayan canlılar ve suyun önemi hakkında çocuklarıyla
sohbet etmeleri istenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder