7 Mayıs 2014 Çarşamba

Öğretmenlerin Sınıfta Uygulayabilecekleri Kendi Geliştirdiğim Etkinlik


Eğitim aldığım süre boyunca bizlere ,değerli hocalarımın tavsiyeleri hep alışılmışın dışında kendi yaratıcı düşüncelerimizi kullanarak kendi etkinliklerinizi kendimizin planlaması gerektiğini öğrettiler.Öylede olmalıdır.Zor bir süreç olsa da çocukları iyi tanıyarak gereksinimlerine göre planlar hazırlamak en baştaki görevimizdir.Bu yüzden alışılmış etkinlikler uygulamak yerine kendimi geliştirerek yazdığım etkinliği sizlerle paylaşmak istedim.Umarım faydalı olur.Teşekkürler..



MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI ETKİNLİK PLANI


CAN IN AKVARYUMU

Etkinlik Çeşidi: Türkçe- Sanat  Bütünleştirilmiş Büyük Gurup Etkinliği
Yaş Grubu: 60 + 69 AY

KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne durum olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır.
Kazanım 2 : Nesne durum olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne durum olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 4 : Bir olay veya durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
Dil Gelişimi
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar.
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler..
Kazanım 8: Dinlediklerini izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder
Göstergeleri: Dinledikleri izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Motor Gelişimi
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketler yapar.
Göstergeleri: Malzemeleri keser, yapıştırır,  değişik şekillerde katlar. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen sınıfa girer ve çocukları rahat edebilecekleri şekilde oturtur.Daha sonra öğretmen çocuklara ‘ Suda yaşayan canlıları biliyor musunuz çocuklar? ‘ diye sorar. Çocuklardan gelen cevaplardan sonra öğretmen ‘ Suda Yaşam ‘ sunumunu açar. Öğretmen çocuklara suda ve karada yaşayan hayvanları tanıtır. Daha önce hangilerini görüp görmediklerini sorar.Slayt bittikten sonra öğretmen şimdi sizinle birlikte suda yaşayan canlılarımızın olduğu bir akvaryum yapacağız der. Çocuklara suda yaşayan çeşitli canlıların olduğu  renksiz fotokopi balık resimleri verir. Öğretmen çocuklara çeşitli boya kelemleri balıklar için çeşitli renklerde olan pullardan da verir. Daha sonra herkesten kendi balığını istediği şekilde oluşturmasını ister. Akvaryumumuz bittikten sonra öğretmen çocukların dikkatini çekmek için elinde büyük bir küp ile sınıfa gelir. Çocukların sorularına cevap verir ve elindeki küp ile bir hikaye anlatacağını söyler. Hikayenin adı ‘ Sürpriz Gün’ dür. Çocuklar hikayeyi merakla ve ilgiyle dinler. Hikaye esnasında öğretmen Can ın başına neler geldiği ile ilgili sorular sorarak canın duygularını ifade etmelerini ister.
Hikayenin sonunda ise öğretmen  çocuklara bir bilmece sorar.
Bilin bakalım ben kimim?
Kocaman şapkam ve ayakkabılarım var,
kırmızı yuvarlak bir burnum var
Renklidir elbiselerim
Sizleri çok severim
Beni görünce hep gülersiniz
Ama beni çok seversiniz.
BİLİN BAKALIM BEN KİMİM? der

Çocuklar dan tahmin etmeleri istenerek çeşitli fikirler alınır.Eğer cevap gelmezse çocuklara ipuçları verilir. Daha sonra hikayenin sonunda beklenen palyanço gelir. Öğretmen ve çocuklar hep birlikte müzik eşliğinde oynayarak biter.


MATERYALLER
Kesme yapıştırma malzemeleri, boya kalmeleri,pullar, hikaye kutusu
SÖZCÜKLER
Kese, sandık , bilet
KAVRAMLAR
Üzgün – Şaşkın - mutlu
Suda yaşayan canlılar, hem su da hem karada yaşayan canlılar
DEĞERLENDİRME
Betimleyici Sorular
Etkinliğimizde neler yaptık?
Sen ne tür balık yaptın ?
Hikayemizin kahramanı kimdi?
Can ın başına neler gelmişti?
Duyuşsal Sorular
Yaptığımız etkinlikte en çok neleri beğendiniz?
Seni en çok mutlu eden neydi?
Hikayede en çok neyi sevdiniz?
Akvaryumdaki balıkları yapmak sizi heyecanlandırdı mı?
Kazanımlara Yönelik Sorular
Yapmış olduğumuz akvaryumda neler vardı?
Başka hangi canlılar olabilirdi?
Yaşamla İlişkilendirme Soruları
Sizin hiç akvaryumunuz oldu mu?
AİLE KATILIMI

Cuma gününden ailelere gönderilmek üzere bir not hazırlanır. Hafta sonu için çocuklarıyla birlikte mümkünse akvaryum gezisi ya da hayvanat bahçesi gezisi yapmaları tavsiye edilir. Suda yaşayan canlılar ve suyun önemi hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder