Deneyin adı
|
Maddelerin Ayrıştırılması
|
Deneyin amacı
|
Farklı özellikteki birbiri
içine karışmış maddeleri ayırmak.
|
Deney için
gerekli malzemeler
|
Tuz, karabiber, demir tozu,
çakıl taşları, mıknatıs, elek , plastik kaşık
|
Deneyin Yapılışı
|
Birbiri içine karışmış demir
tozu, karabiber, tuz ve çakıl taşlarından önce malzemelerimizden elek ile
çakıl taşlarımızı ayırıyoruz. Ardından geriye kalan demir tozu, tuz ve
karabiberler arasından demir tozunu mıknatıslanma ile de diğer maddelerden
ayırıyoruz. Son olarak kalan tuz ve karabiberi ise plastik kaşığı yün bir
kazağa sürtüp elektrik yükleyerek karabibere yaklaştırıyoruz. Karabiberlerin
plastik kaşığa yapışarak tuzlardan ayrıldığını göreceğiz. Böylelikle tüm
maddelerimiz birbirinden ayrılmış ve deneyimiz gerçekleşmiş olur.
|
Deneyin
fotoğrafı/resmi
|
|
Deneyin Sonucu
|
Deney sonucunda maddelerin
tanecik boyutu farkından yararlanma, elektriklenme il ayırma ve mıknatıs ile
ayrılma özelliklerinden yararlanarak çocuklara kendilerinin yapmasını
sağlayarak maddelerin nasıl ayrıldığını görmeleri sağlandı.
|
Deneyin Çocuklara
kazandırdıkları
|
Bu deneyle çocuklara
maddelerin farklı özellikleri olduğunu görmelerini. Problem çözme yetilerini
geliştirmelerine yardımcı olabileceği gibi aynı zamanda deneyle birlikte çocuklara neden sonuç
ilişkisi kurarak gözlem yapmalarınada yardımcı olur.Çocuklara daha etkili
düşünme yollarını öğretir.Çocuklar elleriyie bir takım işlemler yaptıkları
için çocukları bizzat görerek araştırmaya ve yaparak yaşayarak öğrenmeye iter.Çocukların bildikleri gördükleri
malzemleri farklı amaçlarla kullanmalarını sağlar. Bu yolla da çocukların
yeni bir durumda yeni fikirler üretebilmelerini yardımcı olur.
|
Deneyle ilgili
yorumunuz
|
Çocuklara fen alanına ilişkin
olumlu bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur. Bu gibi deneylerle
çocukların fen ile ilgili kavramların(elektriklendirme, mıknatıslandırma,
eleme vb. gibi) daha kolay kavrayabileceklerini düşünüyorum. Deneyleri
çoğunlukla çocukların merakla izledikleri ve katılım gösterdikleri süreçler
olarak gördüğümden çocuklara ilgi çekici deneylerle fen kavramlarına ilgi
duymalarını ve ileriki dönemlerde bilimsel süreç becerilerini edinmelerinde
kolaylık sağlayacağını düşünüyorum.
|
Okul Öncesi Fen Eğitimi
Deney Tasarımı Raporu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder