8 Mayıs 2014 Perşembe

Fen Deneyi 'Maddelerin Ayrıştırılması'




Deneyin adı
Maddelerin Ayrıştırılması
Deneyin  amacı
Farklı özellikteki birbiri içine karışmış maddeleri ayırmak.

Deney için gerekli malzemeler
Tuz, karabiber, demir tozu, çakıl taşları, mıknatıs, elek , plastik kaşık

Deneyin Yapılışı
Birbiri içine karışmış demir tozu, karabiber, tuz ve çakıl taşlarından önce malzemelerimizden elek ile çakıl taşlarımızı ayırıyoruz. Ardından geriye kalan demir tozu, tuz ve karabiberler arasından demir tozunu mıknatıslanma ile de diğer maddelerden ayırıyoruz. Son olarak kalan tuz ve karabiberi ise plastik kaşığı yün bir kazağa sürtüp elektrik yükleyerek karabibere yaklaştırıyoruz. Karabiberlerin plastik kaşığa yapışarak tuzlardan ayrıldığını göreceğiz. Böylelikle tüm maddelerimiz birbirinden ayrılmış ve deneyimiz gerçekleşmiş olur.





Deneyin fotoğrafı/resmi

 







Deneyin Sonucu
Deney sonucunda maddelerin tanecik boyutu farkından yararlanma, elektriklenme il ayırma ve mıknatıs ile ayrılma özelliklerinden yararlanarak çocuklara kendilerinin yapmasını sağlayarak maddelerin nasıl ayrıldığını görmeleri sağlandı.




Deneyin Çocuklara kazandırdıkları
Bu deneyle çocuklara maddelerin farklı özellikleri olduğunu görmelerini. Problem çözme yetilerini geliştirmelerine yardımcı olabileceği gibi aynı zamanda  deneyle birlikte çocuklara neden sonuç ilişkisi kurarak gözlem yapmalarınada yardımcı olur.Çocuklara daha etkili düşünme yollarını öğretir.Çocuklar elleriyie bir takım işlemler yaptıkları için çocukları bizzat görerek araştırmaya ve yaparak yaşayarak öğrenmeye  iter.Çocukların bildikleri gördükleri malzemleri farklı amaçlarla kullanmalarını sağlar. Bu yolla da çocukların yeni bir durumda yeni fikirler üretebilmelerini yardımcı olur.




Deneyle ilgili yorumunuz
Çocuklara fen alanına ilişkin olumlu bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur. Bu gibi deneylerle çocukların fen ile ilgili kavramların(elektriklendirme, mıknatıslandırma, eleme vb. gibi) daha kolay kavrayabileceklerini düşünüyorum. Deneyleri çoğunlukla çocukların merakla izledikleri ve katılım gösterdikleri süreçler olarak gördüğümden çocuklara ilgi çekici deneylerle fen kavramlarına ilgi duymalarını ve ileriki dönemlerde bilimsel süreç becerilerini edinmelerinde kolaylık sağlayacağını düşünüyorum.






Okul Öncesi Fen Eğitimi Deney Tasarımı Raporu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder